Florentine cookies





tart hamuru için malzemeler:
250 gr tereyağı veya margarin
140 gr pudra sekeri
2 yumurta
330 gr un. 

yapılışı:

oda ısısına gelmis yağın içine pudra sekerini ekleyin. iyice karıstırın. yumurtayı ekleyin tekrar iyice karıstırın un ilavesi ile ele yapısmayan yumusak bir hamur yapın. bir saat dinlendirin.
tart kalıbını yağlayın hamuru az un serpilmis zeminde tart kalıbı buyukluğunde merdane ile açın. kalıba yayın duzeltin. çatalla kabarmaması ıcın hamuru delın.
önceden ısınmıs 185 derecede hafif pişirin. sonra hazırladığınız florantını ekleyın dokun duzeltin tekrar fırına verın kızarsın pişşin fırından alın soguyunca servıs yapın.


florentine malzemeler :


250 gr krema
250 gr bal
250 gr ereyağı
350 gr toz şeker
300 gr file badem veya fındık,fıstık

Yapılışı:

şeker, bal, tereyağı ve krema kaynatılır rengi değişince file bademler içine aılır. az pişmiş tart hamurunun üzerine dökülür tekrar fırına verilir ve kızarana kadar pişirilir.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Balımmmm bol kalorili enfes bir lezzet ellerine sağlık öpüyorum.
Adsız dedi ki…
Sitenizi tesadüf sonucu buldum.Yaptıklarınız muhteşem.Hepsine bayıldım resmen.En kısa zamanda deneyeceğim.Bu arada bu kurabiyenin tart hamurunu ne kadar kısa sürede pişirmek lazım süre verebilirmisiniz?

Mine.
banu kırmızıgül dedi ki…
tesekkur ederım.

onceden ısınmıs 185 derecedekı fırında kızarmadan 15 dakıka
Adsız dedi ki…
Ayyy!buna bayıldım.hemen yapmak istiyorum lakin şekeri karamelize yapmadan mı oluyor.(aslında söylemişiniz ama rengi sanki karamel olmuş gibi görünce emeğim zaayi olmasın diye sorayım dedim.) Şimdiden teşekkürler. ARİFE
banu kırmızıgül dedi ki…
karamelise olmuyor yapılısında hepsı aynı anda kaynayacak rengı koyulasacak fırındada ayrı koyulalasıyor :)
Adsız dedi ki…
banu hanım tarifinizi aynen uyguladım.fakat karamel katı fırına girince eridi ve tart hamuru karameli çekti.sadece bademler üzerinde kaldı.emeğime ve çöpe giden malzememe çok acıdım.bi yerde hata mı yaptım acaba.ama karamel fırına girince zaten erimez mi? ARİFE
banu kırmızıgül dedi ki…
sıvı karısımı ocakta rengı degısene kadar kaynatmadınız sanırım su oranı kalmıs oda erımesıne neden olmus.

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi