yumurta akı ile yapılan limonlu kek





Sevgili Gülümser ''Damak tad'' Amerikadan kek kalıpları sipariş edince bende kendisinden iki değişik kek kalıbı siparişi verdim. Benim için masraflı oldu ama kalıpları görünce çok beğendim. Dün elime ulaştı kalıplar çok şık ve güzel. Bugün kalıplardan biriyle limonlu kek yaptım, görünümü harika oldu. Tarif yumurta akı ile yapılıyor sarısı kullanılmıyor. Çok yumuşak lezzetli bir kek oldu...

Malzemeler:

4 yumurta akı
1 su brdağı şeker
200 gr oda ısısında tereyağı ( tuzsuz)
2 su bardağı un
1 çay bardağı vişne suyu
yarım çay bardağı limon suyu
1 çorba kaşığı limon kabuğu rendesi
1 paket vanilya
1paket kabartma tozu
1 tutam tuz

Yapılışı:

yağ ve şeker mikserle krema kıvamına gelene kadar çırpılı (6 dakika) limon ve vişne suyu ve limon kabuğu eklenir karıştırılır. un, kabartma tozu ve vanilya eklenir karıtırılır. yumurta akı tuz ile katılaşana kadar temiz ve kuru bir kabta çırpılır keke eklenir karıştırılır. yağlanmış kek kalıbına dökülür önceden ısınmış 170 derecede  fırında pişirilir.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Balım kalıbın Meleğimle olan bağlantı
sı hemen anlaşılıyor:))İyi günlerde kullan gerçekten harika.Ama tabiiki kekte muhteşem ellerine sağlık koca
man öpüyorum...
Saglıklımutfak dedi ki…
Kalıbını güle güle kullan canım . Bende istiyorum ama o a masraf biraz korkutuyor beni. Kadınlar gününü de kutlarım. Sevgiler
Damak Tadı dedi ki…
Banu'cuğum,kekin ne kadar güzel görünüyor öyle..Gün ışığıda ayrı bir güzellik katmış ayrıca..Ellerine sağlık canım benim..İyi günlerde mutlulukla pişir keklerini..Yakışır sana,banada dimi.))Öpüyorum kocaman..Sevgiler..

Seninde Kadınlr günün kutlu olsun tatlım..
Damak Tadı dedi ki…
Banu'cuğum,kekin ne kadar güzel görünüyor öyle..Gün ışığıda ayrı bir güzellik katmış ayrıca..Ellerine sağlık canım benim..İyi günlerde mutlulukla pişir keklerini..Yakışır sana,banada dimi.))Öpüyorum kocaman..Sevgiler..

Seninde Kadınlr günün kutlu olsun tatlım..
Hayattan Azıcık dedi ki…
Amerika dan kalıp vs almafikri uzun zamandır var aklımda ama kararsız kaldım. Elleerine sağlık süper duruyor. Sevgiyle kal...
Unknown dedi ki…
Çok çok güzel görünüyor. Tabi kalıba gözlerimiz alışık. Gülcüğümün güzel kalıpları. Güle güle kullan Banucum.
seda dedi ki…
Bende diger yorumlara katiliyorum kalibin cok hos güle güle kullan bende gecenlerde burda biryerde gördüm biraz pahaliydi almak konusunda kararsizim. Bunlarin kücük kücük olalarida cok güzel nese ama ellerine saglik kekte cok güzel kabarmis. sevgiler...
yildiz dedi ki…
Kek kalibin gercekten de cok hos..
Iyi günlerde,lezzetli kekler pisirmeni diliyorum.
Adsız dedi ki…
Limonlu kek çok nefis oldu
Tarifiniz için cok tessekkürler
Almanya dan
Gülçin

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi