Ana içeriğe atla

şevketi bostan

Girit yemeği olan kuzu eti ile pişirilen ”şevketi bostan” aslında bir kök ve heryerde yok; Ege yöresinde bulunuyor, çokta faydalı. İstanbul ”Yeşil köy” pazarını gezerken, şevketi bostan satıldığını gördüm çok sevindim ve hemen aldım. Denemeyenler mutlaka denesin derim çok lezzetli oluyor..

Malzemeler:

yarım kilo şevketi bostan

250 gr kuzu eti kuşbası dogranmış

1 adet soğan

terbiyesi için:

yarım limon suyu

1,5 çorba kaşığı un

yapılışı:

şevketi bostan çok zor pişer ben düdüklü tencereye koydum dilimleyerek. Üzerini geçecek kadar su ekledim 20 dakika pişirdim. yumuşamadıysa biraz daha pişirin. Ayrı bir tencerede kuzu etini sote pişirdim. etin suyu çekilince İnce dıoğranmış soğan ve 2 çorba kaşığı sıvı yağ ekledim biraz daha pişirdim. Pişen sevketi bostanı suyu ile birlikte etin üzerine döktüm 15 dakika kısık ateşte pişirdim. un ve limon suyunu karıştırdım ekledim bir iki tasım daha kaynattım. servis yaptım..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi