portakallı şifon kek

Meyveli kekleri çok severim özelliklede portakal ve limon aromalı olursa…
Malzemeler:
4 yumurta sarısı
75 ml portakal suyu - 1 çay bardağından biraz az
40 ml su yarım çay bardağı
85 ml mısır yağı -1 çay bardağı sıvı yağ
90 g şeker yarım- su bardağı
150 g un – 2 su bardağı
3 g tuz – yarım çay kaşığından az olsun
1 çay kaşığı kabartmatozu
Yarım çay kaşığı portakal aroması veya 2 portakalın rendesi
ayrıca:
5 yumurta beyazı
1/8 çay kaşığı – krem tartar ( aktarlarda satılıyor 100 gr 5 ytl.)
100 g şeker - 1/2 su bardağı
Yapılışı:
1) yumurta akını, krem tartarı ve şekeri koyulaşana kadar çırpın.
2) yumurta sarılarını ayrı bir kaba alın içine sıvıyağ,şekeri ekleyin 3 dakika çırpın. içine portalal suyu, su, un, kabartmatozu ve portakal rendesini ekleyin karıştırın. kyulaşan yumurta akını ekleyin mikserle iyice karıştırın.
3) Karışımı 23 cm derinliğindeki kalıba dökün.
4) Yaklaşık 1 saat boyunca, 180 derecede pişirin.
5) Keki fırından alın ve tamamen soğumaya bırakın . servis edin..

Yorumlar

handan dedi ki…
1,8 çay kaşıgı kremtartar 1 çay kaşıgı ucu kadarmı konucak handan
banu kırmızıgül dedi ki…
canım yarım çay kaşığı yeterli
kolay gelsın
Adsız dedi ki…
banu hanım kekinizi yaptım çok lezzetli oldu fakat aklıma takılan bir soru var..150 g unu tarttığımda yaklaşık 1.5 su bardağı elde ettim ama yaparken yanında yazan 2su bardağı ölçüsünde koydum.çok güzel oldu ama orjinali ne kadar? bir daha yaptığım sefer ona göre yapıyım(: çok teşekkür ederim
Nixie dedi ki…
Merhabalar...Keki denedim.Ne diyeceğimi bilemiyorum..Çok etkilendim.Pamuğa benziyor kek.O kadar narin yemesi okadar hafif...Yiyen herkes muhteşem olmuş dedi..Ne diyeceğimi bilemiyorum çünkü sayende ufkumuz damak tadımız gelişti.Hatırlıyorum evimize pasta alamazdık para verip.Şimdi denediğim pastaları beğenemiyoruz...Çünkü öyle güzel şeyler yaptık ki sayende...Teşekkür ediyorum defalarca....
banu kırmızıgül dedi ki…
tesekkur ederım
cok sevındım canım ellerıne saglık
Figen'in Hünerleri dedi ki…
Krem tartar olmazsa olurmu
banu kırmızıgül dedi ki…
Olmasada olur onemli olan yumurta akini sabitlestirirken kabarirken sonmesini engellemek
Kolay gelsin

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi