ayvalı kremalı tart

Ayvaları sarı sarı pazarda görünce hemen aldım mis gibi kokuyor..

Malzemeler:
hamur için tarif Burda 1.5 ölçü hazırladım..
2 ayva
4 çorba kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı karanfil ( ezilmiş)
kreması için:
2 su bardağı süt
1 çorba kaşığı nişasta
1 çorba kaşığı un
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı sıvıyağ
1 yumurta sarısı
1 çay kaşığı tarçın.
Yapılışı:
hamur tarife göre hazırlanır. ben 1,5 ölü yaptım. dolapta dinlenen hamuru birazını mandalina dan büyük parca ayırdım üzerine rendelemek için. tart kalıbını yağladım. Hamuru az unlu zeminde merdane ile açtım kalıba yerleştirdim.
ayvanın hazırlanması:
ayvalar soyulur yıkanır. Rendelenir tencereye alınır içine şeker eklenir suyu çekene kadar pişirilir. içine karanfil ve vanilya eklenir karıştırılır. ılıyanakadar bekletilir.
kremanın hazırlanışı:
Yumurta sarısı,un,nişasta,şeker ve süt iyice birbirine yedirilir. karıştılarak pişirilir. Yağ , vanilya ve tarçın eklenir karıştırılır.
Hazırlanan tartın içine ılık krema yerleştirilir. Üzerine ayvalı iç yerleştirilir. Önceden ayırdığımız hamur tartın üzerine rendelenir. önceden ısınmış 185 derecedeki fırında kızarana kadar pişirilir. ılıyınca servis yapılır.

Yorumlar

Safiye dedi ki…
bu posta hiç yorum yapılmamış boynu bükür kalmasın :)) ben yapayım.
yarın yiğenlerim ve ablalarımla sinema partisi yapacağız. ve oraya götüreceğim insallah güzel olur..
bir de eğer yarına kadr cevapalrsanız bir sorum var acaba tart kalıbının çapı ne olmalı ben 1 ölçü yapsam siz 1.5 ölçü yaptım demişsiniz ama. elimde 27 cm lik kalıp var.
banu kırmızıgül dedi ki…
27 cm kalıp uygun canım yeterlı :)
kolay gelsın sevgıler
Safiye dedi ki…
çok hızlısın teşekkürler :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi