elmalı kurabiye ve puf puf anne keki




puf puf anne keki

(kek orta boy dikdörtgen borcama denk geldi.)

malzemeler:

5 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 kabartma tozu
1 vanilya
3 su bardağı un

şeker ve yumurtayı mikserle çırpın.yağ ve yoğurt ekleyin.vanilya un ve enson da kabartma tozu.yağlı borcama dökün.kıvamı akıcı olacak.un çok konursa sert olur.180C de 40 dak da pişirin.bıçak temiz çıkıyorsa tamamdır.
not: ben keki yaptıktan sonra ikiye ayırdım yarısına 3 çorba kaşığı kakao ve 1 çorba kaşığı su ekledim karıstırdım. beyez keki kalıba diğer yarısınıda uzerine gezdirdim çatalla biraz karıstırdım. öncedin ısınmıs fırında pisirdim.

Elmalı kurabiye:

250 gr tereyağı veya alba
1 çay bardağı pudra şekeri
3 çorba kaşığı yoğurt
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 paket vanılya ve kabartmatozu
4,5-5 su bardağı un

içine:
4 elma
1 su bardağı seker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kasığı yeni bahar eklemesenizde olur
1 çay bardağı ince dövulmus ceviz içi
üzerine pudra sekeri

yapılışı:
elmalar rendelenir seker eklenerek suyu çekilene kadar pisirilir. baharatlar konur karıstırılır.soğuyunca kullanılır.

Yapılışı:
malzemeler karıstırılır. ele yapışmayan yumusak hamur yapılır 1 saat dinlendirilir
tekrar yoğurulur. 2 bölunur. unlu zeminde acılır. yarım cm. kalınlığında sigara böregi gibi kesilir. iç konur kıvırılır kıvrılan yer alta gelecek sekilde tepsiye dizilir önceden ısınmıs 180 derecede hafif pembe renkte pişirilir. üzerine pudra sekeri serpilir.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
canımmm hoşgeldin...çok özlemiştim..ellerine sağlık canım kurabiyelerin çok nefis gözüküyor..kakaolu haline bayıldım kekin..çok çok öptüm canımcım..tatil resimlerin de süper..
PAPATYA PRENSES dedi ki…
oyyy harika bir kek bu gerçekten puffpuf:)
ama ama o elmalı kurabiyelere ne demeli. ennn sevdiğim kurabiye çeşididir.
ellerine sağlık canım ve hoşgeldin:)
Unknown dedi ki…
Canım sen yaparsında ne kötü olur,ellerine sağlık...
Gökşinede rabbim zihin açıklığı versin inşallah çok başarılı olur öptüm...
pelince dedi ki…
Banu'cuğum hoşgeldin hem evine hemde bloğuna...
Tarifler yine harika,kek şahane olmuş,ellerin dert görmesin..

Sevgilerimle..
SOFRAOZLEMİ dedi ki…
elmalı kurabiyede nefis ama şu anne kekin harika görünüyor..böle güzel bir kek tutturmak herkesin harcı değildir yani..canım ellerine sağlık..harika olmuş:)


sevgilerimle
Unknown dedi ki…
banu'cugum evine ,bloguna hos geldin canim birbirinden guzel tariflerini ozlettin.
acilis olarak kek ve elmali kurabiyeler muhtesem.
ellerine emeklerine saglik canim.

hayirli bol bereketli ramazanlar.
selam ve sevgiler.
Banu hoşgeldin... Bu aralar yoğuluktan dolayı hem kendi bloğumu hem de arkadaşlarımı ihmal ettim... Uğramayalı muhteşem lezzetler eklemişsin... Ellerine sağlık sevgiyle...
elif dedi ki…
tatilden döndüğüne sevindim.. çünkü senin yemek resimlerin ayr bir iştah açıcı oluyor.. ellerine sağlık.
Rakunt ideas dedi ki…
Hoşgeldin.Bu keki bugün yapıyorum oğluş bayılıcak:))eline sağlık..
dogada.blogspot.ru dedi ki…
Banucum hoş geldin yaz ve aşırı sıcaklar hepimizi bloglardan uzaklaştırdı yine buradayız güzel tariflerini ve seni özlemişiz canım her iki tarifte süper fakat kekten gözümü alamıyorum çok nefis görünüyor puf puf kabarmış ellerine sağlık sevgiler hayırlı ramazanlar
Nur dedi ki…
Merhabalar tarifleri çekici yapan şu sanal ortamda görüntüleridir bence :) blogunuzdaki bir çok tarife (resme:) göz gezdirdim hepsi hakikaten çok profesyonelce resimlenmiş ve leziz görünüyor...
Yeni güzelliklerde yine görüşmek üzre...
Sevgilerimle..
Unknown dedi ki…
Tatilden dondugunuze sevindim diyebilirim:) ne zaman yeni tarif gelecek diye bekliyordum. Ellerinize saglik. Elmali kurabiyeler ne kadar duzgun gorunuyor.
Adsız dedi ki…
Hosgeldin Banu, kekin ve kurabiyen cok guzel gorunuyor, kekten bir dilim olsa iyi giderdi simdi, ellerine saglik canim.
İkisi de enfes görünüyor, tablo gibi olmuşlar, ellerine sağlık Banu'cum.. Gökşin'e başarılar diliyorum, tabii sana da kolaylıklar.. Sevgiler..
handan dedi ki…
banucum kek için 27 x 40 cm ebatında fırın kabı yoksa onun bir küçügümü ccevaplarsan sevinirim
banu kırmızıgül dedi ki…
canım borcam camlarımız vardır evde onlarda olur bır kucugu olur ama kekın 1/4 dök kalanı kucuk muffın kalıplara ekle
kolay gelsın
http://www.google.com.tr/images?hl=tr&q=27x40%20ebat%C4%B1nda%20f%C4%B1r%C4%B1n%20kab%C4%B1&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1280&bih=675
handan dedi ki…
banucum bu keki yaaptım süper oldu
ben yanlız 1yk limon suyu ve 1 portakal kabugu rendesi ekledim yanlışlıklada kakaoya 2 yk su ekledim tavsiye ederim
handan dedi ki…
banucum yoğurt tatiısı süper oldu teşşekkür ederim canım ya ben bu keki büyük turbo fırın tepside yapmak istiyorum dikdört gen tepsime tam gelmişti çokta güzel olmustu ama fırın tepsisi daha büyük malzemeyi iki katına çıkaıcam 2 sb yag 2 sb yogurt koyucam şeker ve un yumurta sayısında takıldım bana yardımcı olabilirmisin kolay gelsin canım
Adsız dedi ki…
merhaba sitenizi sürekli takip ediyorum ve tariflerinizi elimden geldiğince deniyorum ve şimdiye kadar yaptıklarım beni hüsrana uğratmadı annemin puf puf kekide öyle harika oldu herkes bayıldı tarifinizi defterime özenle ekledim.teşekkürederim.SEMRA B.
Nixie dedi ki…
Puf keki denedim...Uzun zaman önce hep denemeyi istediğim bir tarifti ama caf cafli tariflerden anca sıra geldi.Birde fırınımda kek hüsran oluyordu...Ama size güvenim o kadar çokki gözüm kapalı denedim.Muhtesem birşey oldu.Nasil teşekkür edeceğimi bilemiyorum.Yasadigim sıkıntılardan biri borcamda pisirdigim tariflerde üstü önce pistiğinden son on dk kala alüminyum folyo ile kapatmak,diğeri ise kakaoya topak kaldığı için 3 yemek kasığı su koymak oldu...Kek yerken eti pufdaki hazzı veriyor.Yumusak,süngerimsi....Mutlaka deneyin diyorum.Diğer Elmalı tarifi daha önceleri 2 kez denedim.Birinde süper olmuştu diğerinde ağızda dağılmayan bir kıvam olmuştu.Sizinkiyle aynimi tarif bilemiyorum ama...Ben sunu merak ediyorum Banu hanım.Bu Elmalı kurabiye 2. Günde yumusuyor.İlk günkü gibi kalmasını sagliyacak bir püf noktası varmı?Ben tekrar teşekkür ediyorum.Saglicakla kalın.
banu kırmızıgül dedi ki…
tesekkur ederım.

kurabıye yumusamasının ılk nedenı elmalı ıcı pısırdıkten sonra suyunu suzdurmek gerek hamuru sonradan yumusatabılır. ayrıca nemlı bır iç oldugu ıcın normal kurabıyeler gıbı uzun sure kuru kalmaz
kolay gelsın
Cousa dedi ki…
elmalı kurabiyeyi yaptım ve mükemmel oldu! hamuru o kadar hafif ve lezzetli oldu ki anlatamam. tarif için çok çok teşekkürler, ailecek bayılarak yedik :)
Adsız dedi ki…
merhaba banu hn, keki dün aksam yarim ülcü pisirdim. ben kücük boy kare borcam kullandim. evde yogurt olmadigindan quark kullandim. türkce ismini bilmiyorum daha koyu kivamli, galiba türkiyede yok. tarif icin cok tesekkür ederim, basarilar.

selma
Handan dedi ki…
Canım yoğurt tatilisin tarifini kaybettim rica etsem yazarmısın 5 yumurta 300 gr yoğurt gerisini hatırlamıyorum

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi