kırçan turşusu,acı biber sos ve gül reçeli

gül reçeli
kırçan turşusu

acı biber sos


kış hazırlıkları için yaptığım acı biber sos ve karadenizde yetişen kırçan otundan yaptığım turşu. acı biber sosu bu sefer acı tatlı karışık biberle yaptım et yemeklerinin yanında çok lezzetli oluyor. sosuna ekmeği batırıp yemek ayrı bir lezzet tavsiye ederim.

acı biber sosun tarifi:

1 kilo küçük acı biber

4 kilo domates

1 litre elma sirkesi

2 yemek kaşığı dolusu toz şeker

1 su bardağı turşu tuzu veya normal tuz. azaltabilirsiniz.

Yapılışı:

büyük bir tencereye domatesleri rendeleyin, sapları kesilmiş biberleri, ayıklanmış sarımsağı ve sirkeyi koyun ocakta 4- 5 dakika hafif kaynatın altını kapatın şeker ve tuzunu ilave edin karıştırın kavanozlara doldurun. kavanozların kapaklarını kaynatın kapaklar kaynarken sudan alın doldurulmuş kavanozlararın ağazını kapatın güneş görmeyen serin yerde tabirce renkleri dönene kadar bekletin. açıldıktan sonra dolapta muhafaza edin.

Kırçan turşusu:

kırçan otu karadenizde yetişen diken uçlu bir sebzedir. tazesi ile sadece turşu yapıldığını biliyorum. turşu ile yapılan tarif ise bol soğan taze sarımsak ve sıvı yağ ile kavuruyoruz. çok lezzetli oluyor.

yapılışı:

kırçan ayıklanır doğranır. haşlanır simsiyah suyu çıkar dökülür. sonra bol sarımsak, kırmızı acı biber, sirke, limon ve tuzla turşusu yapılır.

Gül reçeli:

500 gr gül, 1 kilo şeker, yarım limon suyu,1 su bardağı su,

gül yapakları dikkatlıca bol suda yıkanır. süzülür. üzerine şeker eklenir 1 gece bekletilir. su ilave edilir. kaynatılır kıvamı gelince limon suyu eklenir. iki taşım kaynatılır. soğumaya bırakılır.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
merhaba, gül reçeli ve her şey nefis görünüyor. gül reçeli yapmak istiyorum bu tarifle,ama gül yaprağını istanbulda nereden bulabilirim,cahilce bir soru ama satılıyor mu? hazır gül reçeli pek bulunmuyor çünkü, bulunsada pahalı ve hiç güzel değil, gül reçelini çok seveerim, acaba toplamak mı gerek acaba? bilgi verirseniz çok sevinirim,elinize sağlık. sevgiler.sevim.
banu kırmızıgül dedi ki…
sevim hanım merhaba,
tesekkur ederim. gül yapraklarını ben bizim memleketten toplayıp yaptım. ama istanbuldaki yetişen güller ilede yapılıyor bazı pazarlarda satıldığını duydum. çevrenizdeki bahçelerde bulabilirsiniz. kokulu güller ile yapılıyor. istanbulda bizim bahçede güller var ama egzos kokusu sinmiştir diye cesaret edemedim yapmaya yani doğal ortamda yetişen güller daha güvenli. kolay gelsin.
sarımutfak-hande dedi ki…
mrb
kış hazırlıklarına başlamışsın ben henüz başlayamadım allah afiyetle yemek nasip etsin hepsi çok güzelolmuş
belinaymeva dedi ki…
ellerine sağlık banu..turşuyu yaptığın otu merak ettim.daha önce hiç görmemiştim..acı biber sosu deneyceğim ben de ..sevgiler...
anneminkizıyim dedi ki…
Merhabalar canim, ellerine saglik, harika hazirliklar yapmissin. Allah agiz tadi ile yedirsin insallah. Bu kircan tursusunuda ne duydum ne gördüm nede yedim, ilk ddefa duyuyorum, nasil birseybu merak ettim, sevgilerimle...
Adsız dedi ki…
Şu gül reçelini bir güzel koklayıp sonra yemek isterdim valla...
ellerine sağlık şeker!
gidip gül suyu koklayayım bari :D
hepsi okadar iştah açıcı iki çok sevdim, ama KIRÇAN ilgimi çekti,karadenizli olan varmı ailede.
yoksa anadoluda da vardır mutlaka kırçan.
biz çok severiz ben özellikle kavurmasını severim. sabah veya çay yanıı :))

elinize sağlık.
NUnU
www.illedeyemek.com dedi ki…
Canım bişey soracağım bu kavanozların kapaklarını kaynattıktan sonra kapatılıyor demişsin ya peki sonra ters çeviriyor musun kavanozu?
banu kırmızıgül dedi ki…
tesekkur ederim arkadaslar.

birdut masalı,
ailede karadenizli yok enistem samsunlu oraya gittiğimde alırım.

sevgiler.

illedeyemek,
evet canım yazmaya unutmusum ters ceviriyorum. sevgiler..
bu kırçan bana yabancı gelmedi:-) biz burda diken ucu yada merulcan diyoruz annem yapar ,gerçekten çok lezzetli olur.yaptıkların çok leziz görünüyor.ellerine sağlık canım
pelince dedi ki…
Banucum tatilde de boş durmamışsın,hepsi enfes.
Ellerine sağlık..
Bu yorum yazar tarafından silindi.
u.aydin dedi ki…
bayildim sitenize biz kircanin kavurmasini pirinclisini yapariz ama tursusunu duymamisyim.denemek isterim. memlekette taze taze toplar ya da satin alip yapariz.aklimda bulunsun.merak ettim memleket neresi acaba.?
Adsız dedi ki…
acı biber sosonu bende deneyeceğim ellerinize sağlık.kavanozda yaptığım malzemeleri pek tutturamıyorum.
inşallah yapabilirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi