terbiyeli köfte



terbiyeli çorba tarifleri çok lezzetli oluyor. köfteleri iri yuvarladım. istediğiniz boyda yuvarlayabilirsiniz.

malzemeler:

köfte için:
500 gr kıyma yağsız
yarım çay bardağı bulgur
yarım çay bardağı kırık pirinç
2 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı kuru nane, maydanoz ve kekik
1 orta boy soğan rendesi
1 yumurta
karabiber ve tuz
hepsı yogurulur.

içine:
3 orta boy patates
1 havuç
2 çorba kaşığı kurutulmuş kırmızı biber.
terbiye için:
2 yumurta sarısı
yarım cay bardagından az limon suyu
yarım çay bardagı zeytin yağı

Yapılışı:

köfte malzemesi yogurulur. cevız ırılıgınde yuvarlanır bol un serpılmıs tepsıye sıralanır. hertarafı unlanır.
tencereye 1 litre 200 ml su ılave edılır. içine küçük küpler seklinde doğranmış patates, havuç ve biber eklenir. kayatılır yumuşayınca içine köfteler yaasca eklenir orta ateste pişirilir.
limon suyunun içine 2 yumurta sarısı ve yag eklenır cırpılır. corbaya ılave edılır karıstırılır. kısık ateste bıraz kaynatılır eyer suyu azalmıssa ve yogunlasmıssa ıcıne sıcak su ılave edılır. dınlendırılır servıs yapılır.

Yorumlar

~Semra Mutfakta~ dedi ki…
ellerine sa�l�k �ocuklu�umdan beri �ok severim.
elma şekeri dedi ki…
Ellerine saglik nefis görünüyor.
Sevgilerimle.
İlker Ergin dedi ki…
banucum nefis olmuş.ellerine sağlık canım.sevgiler.
Jasminskager dedi ki…
Cok guzel gozukuyorlar ellerinize saglik.Rahmetli annemde yapardi cok guzel olurdu.
Bende beklerim canim
HOSCAKAL
Adsız dedi ki…
Harika görünüyor, cok sevdigim bir corbadir, ellerine saglik canim. Güzel bir hafta diliyorum, hoscakal.
Selma Alkan dedi ki…
oyy oye minik minikde ne seker duruyorlar ellerine saglik..profilinde okudum eylul ayinda pasta ustalik belgesini insallah alacakmissin..simdi hangi kursa gidiyorsun cok merak ettim yani ne kadar bir sureden sonra belge veriyorlar..gerci ben Hollanda'da yaziyorum ama benimkiside merak iste...seviglerimle
sarımutfak-hande dedi ki…
bayılırım eline sağlık nefis olmuş
iyi haftalar
sevgiler
banu kırmızıgül dedi ki…
semra canım tesekkur ederım.
elmasekerı,
canım benım tesekkur ederım
ılker,
tesekkur ederım canım
jasmın,
canım benım hosgeldın. tesekkur ederım.
kızılcık surubu,
tesekkur ederım canım sevgıler..

selma,
tesekkur ederım.
ben kızmeslek beslenme mezunuyum yazmıstım egıtımımı. bız okulda ascılık ve pasta uzerıne egıtım alıyoruz ve calıstıgımız yerler sayesınde ısımızde ustalasıyoruz. mıllıegıtım basvuruyoruz arastırıyorlar basarılı ve olumlu ıse sınavlara gırmeyı ak kazanıyoruz. bırcok zorlu sınavdan sonra gecersek gecmeye hak kazanıyoruz. ama dısarıdan ustalı belgesı almak ıstıyorsanız. 3 yıl cıraklık kalfalı ve ustalık egıtımı almanız gerekıyor ve sıgortalı olmanız sart. sevgıler..

sarımutfak,
tesekkur ederım canım sevgıler..
Naşide Dönmez dedi ki…
canım yaaa enfes görünüyor valla tam benim gibi bir et obura göre olmuş bu.imkanı olsa pc den geçip alıcam yani resim gel beni ye diyor:))

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi