frambuazlı bavyera pastası









tarif anne wıllan ' ın 'meyveli tatlılar ve pastalar' kitabından. ölculerını bıraz degıstırdım cok guzel ve lezzetli oldu..

malzemeler:

pandıspanya ıcın:

4 yumurta
150 gr seker
150 gr un
yarım cay bardagı erımıs ılımıs tereyagı
1 tutam tuz

meyve kreması:

4 yumurta sarısı
2,5 su bardagı sut
1 su bardagı seker
1 paket vanılya
1 su bardagı ezılmıs franbuaz meyvesı ( robottan gecırın) suzgecten gecırın cekırdeklerını ayırın.
2 corba kasıgı mısır nısastası
5 yaprak jelatın ve erıtmek ıcın 4 corba kasıgı su.
arzuya göre ahududu liköru veya kirsch
2 su bardagı süt kreması.

susleme kreması:

1 kucuk paket sut kreması 2 corba kasıgı toz seker çırpın.
(1 corba kasıgı meyve likorü arzuya göre)
kremşanti ilede susleyebilirsiniz.

Yapılışı:

pandispanya için:

yumurtayı çırpma kabında biraz karıstırın seker ekleyin beyaz olana kadar 5 dakika çırpın. içine elenmis un ilave edin karıstırın. ılık yağı sicim gibi akıtarak karısıma ekleyin karıstırı yavasça. yağlanmıs kelepçeli kalıba bosaltın ve önceden ısınmıs fırında 25 dakika pisirin.

kremanın yapılışı:

frambuazı bir kase dolusu ayırın geri kalanı robotta cekin pure yapın suzun çekirdeklerini alın .
kremayı çırpın katılasana kadar.
ılık sute sekeri katıp eritin.
yumurta sarıları ile nisastayı sut ilavesi ile karıstırın.vanılya ilave edin.
ocakta karıstırarak pisirin iyice soğutun.
jelatini 4 çorba kasığı su ilavesi ile ocakta sallayarak eritin.yumurtalı kremayla karıstırın. pure yapılmıs frambuazı ekleyin karıstırın çırpılmıs katılaşmıs süt kremasının içine karısımı ekleyin karıstırın.
pandispanyayı ortadan ikiye ayırın. birinci tabanı kelepçeli kalıbın dibinde kalsın uzerine kremanın yarısını bosaltın. ortasına meyve dizin. diğer kalan kremayı uzerine bosaltın. ikinci pandıspanyayı en üste kapatın kelepçeli kalıbı folya ile sarın 1 gece dolapta beklesin .

kelepçeli kalıptan pastayı ayırın. uzerine çırpılmıs katılaşmıs krema sürün ve meyve ile süsleyin.1 saat daha dolapta dinlenirin. servis yapılacağı zaman çıkarın.



Yorumlar

Nixie dedi ki…
Merhabalar,o kitabı bende almıştım:) Muhteşem anlatmış en ayrıntısıyla..Pastayı yaptım ve bir kaç şeyi vurgulamak istedim..Ben evde çilek olduğu için çilekle yaptım.Ama kremada yoğun aroma elde edemedim.Oysa miss gibi çilek kokusu beklemiştim.Ve donmuş çilek kullandığım için eridiğinde bir miktar su bırakmıştı kremada.Allahtan kremanın yapısını bozmamış.Üst kremayada tozşeker yerine pudra şekeri ekledim.Krema çabuk sertleşir tozşeker erimez diye...Bana biraz şekeri az geldi.Bu arada asıl tarifte kek ıslatılıyor.Ben sizinki gibi ıslatmadım.Bana kuru gelmişti fakat bekledikçe gördümki pasta keki yumuşuyor..Üzerine hazır meyva sosu gezdirince enfes oldu.Aroma eksik geldiği için...Teşekkür ediyorum düzenleyip yiyebileceğimiz bir pastaya dönüştürdüğünüz için...Bu arada bu tarz pastaları yapmak isteyipte malzeme yoksunluğu çekenlere önerim:Izmirde gıda çarşısında pasta malzemeleri satan yerler...Göreceksiniz toptan satış yerleri inanılmaz ekonomik...Mesela krema,mesela jelatin,mesela kestane şekeri...:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi